MRE-presentatiedia

WESTLANDSE ZOOM

De case (ASRE MRE 2005-2007) is een marktvisie te ontwikkelen voor een strook met de karakteristiek ‘dun-duur’. Er is een (te) krap aanbod in het hogere marksegment. De Westlandse Zoom heeft een imagoprobleem voor de deze doelgroep.

FIELDTRIP

Bij de fieldtrip kijken we naar Westmade als geoogd gebeid voor deze doelgroep. We staan met onze auto op de Haagweg en kijken richting Den Haag.

We stellen ons de vraag: Waarom zou ik hier willen wonen? En waar wil ik dan wonen?

Aan onze linkerhand, maar buiten het plangebied de duinen. Onder ons de drukke kustweg tussen Monster en Den Haag aan de rechterhand de oude agrarisch georiënteerde lintbebouwing.

Dat is het gebied, maar daar zou ik willen wonen, was de conclusie. Het landschap moest dus de drager worden. Als we de duinen nu eens naar het plangebied brengen?

CONCEPT BENADERING

We stelden daarbij voor om de traditionele markbenadering (product-prijs-plaats- promotie) om te draaien naar een conceptbenadering (promotie- plaats- prijs-product). Met een pakkende en verleidende presentatie ondersteunden we ons voorstel.

We sloten de case met een goed cijfer af.

MARKTADOPTATIE

Dat het een goed conceptueel uitgangspunt was blijkt uit de latere realisatie door de in het gebied betrokken marktpartijen.

<doorlinken naar slideshare presentatie>

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Er valt meer te ontdekken

Research

De eerste oogst

In stadsgesprek #6 haalden we niet alleen de oogst binnen van de eerste vijf gesprekken, maar keken met het kralenspel ook door naar de toekomst

Lees verder »

Stuur me nieuwe berichten

Houd me op de hoogte