De case (ASRE MRE 2005-2007) is een marktvisie te ontwikkelen voor een strook met de karakteristiek ‘dun-duur’. Er is een (te) krap aanbod in het hogere marksegment. De Westlandse Zoom heeft een imagoprobleem voor de deze doelgroep.
FIELDTRIP
Bij de fieldtrip kijken we naar Westmade als geoogd gebeid voor deze doelgroep. We staan met onze auto op de Haagweg en kijken richting Den Haag.
We stellen ons de vraag: Waarom zou ik hier willen wonen? En waar wil ik dan wonen?
Aan onze linkerhand, maar buiten het plangebied de duinen. Onder ons de drukke kustweg tussen Monster en Den Haag aan de rechterhand de oude agrarisch georiënteerde lintbebouwing.
Dat is het gebied, maar daar zou ik willen wonen, was de conclusie. Het landschap moest dus de drager worden. Als we de duinen nu eens naar het plangebied brengen?
CONCEPT BENADERING
We stelden daarbij voor om de traditionele markbenadering (product-prijs-plaats- promotie) om te draaien naar een conceptbenadering (promotie- plaats- prijs-product). Met een pakkende en verleidende presentatie ondersteunden we ons voorstel.
We sloten de case met een goed cijfer af.
MARKTADOPTATIE
Dat het een goed conceptueel uitgangspunt was blijkt uit de latere realisatie door de in het gebied betrokken marktpartijen.